نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5166
-
الف
+

آهنگ زیبای «جان جانان» با صدای «سامی یوسف»

ویدیوی «جان جانان» با صدای «سامی یوسف» از آوازخوان مشهور ایرانی-بریتانیایی را تماشا میکنید.

به گزارش آی فیلم 2، «سامی یوسف» آوازخوان ایرانی-بریتانیایی، متولد ماه سرطان سال ۱۳۵۹ هجری خورشیدی در تهران است که در 3 سالگی به همراه خانواده‌اش به بریتانیا مهاجرت کرد.

سامی در ۱۸ سالگی به مکتب موسیقی لندن یکی از معتبرترین آکادمی‌های جهان در زمینه موسیقی رفت تا موسیقی را به گونه حرفوی بیاموزد.

سامی یوسف در سال 2003 اولین آلبوم خود را با نام «المعلم» نشر کرد. این آلبوم راک در همان سال با فروشی برابر با 7 ملیون نسخه به صدر جدول آلبوم‌های پر فروش آمریکا و اروپا رسید.

در سال 2008 آلبوم «بدون تو» از سامی یوسف وارد بازار موسیقی شد که به گفته خودش بدون اجازه او و به صورت نسخه کامل نشده عرضه شد.

سومین آلبوم رسمی سامی یوسف که در سال «2010» منتشر شد «هر جا که هستی» نام داشت.

این آلبوم در کشورهای چون انگلستان، مصر، افریقای جنوبی و امارات متحده عربی، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ ضبط شده است.

سامی یوسف در این آلبوم چهار پارچه که با موزیک ویدئو همراه است را منتشر کرده که عبارتند از: «به سویم آمدی»، «شفا»، «در هر قطره اشکی، او آنجاست» و «مرا نیرومند ساز».

سال 2012 میلادی نیز چهارمین آلبوم سامی یوسف با نام «سلام» منتشر شد. 

یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های سامی یوسف ترانه «مادر» نام دارد که به زبان فارسی اجرا شده است. او پیش از این، ترانه مادر را به زبان‌های انگلیسی، ترکی و عربی اجرا کرده بود.

سامی یوسف هدفش را ایجاد تفاهم بین فرهنگ‌ها از طریق ترویج ارزش‌های جهانی و تجلیل از روح انسانی می‌داند.

موسیقی او غالباً دربر گیرندهٔ ترانه‌هایی است با مضامین اسلامی و معنوی. وی همچنین از موضوعات اجتماعی و بشر دوستانه در موسیقی خود استفاده می‌کند.

سامی یوسف با آلبوم‌هایی که ارایه کرد و اقبالی که از این آلبوم‌ها صورت گرفت از سوی مجله تایم «بزرگترین ستاره راک جهان اسلام» و و از سوی گاردین «مشهورترین مسلمان بریتانیایی جهان اسلام» نام گرفت.

مجله «مطالعات رسانه‌ای فراملی» (TBS) نیز در مقاله‌هایی، موزیک ویدیوهای سامی را به عنوان نماد مثبت‌اندیشی و معناگرایی و موسیقی او را به عنوان جایگزین و رقیبی برای جریان غالب موسیقی غربی معرفی و او را تحسین کرد.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

بیا بریم به مزار سامی یوسف

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر